Smerácke vlády za sebou nechali iba korupciu, stagnujúce rezorty a bordel

Autor: Matej Galo | 10.3.2020 o 9:00 | (upravené 10.3.2020 o 15:40) Karma článku: 3,50 | Prečítané:  359x

Rastúca ekonomika by mala mať silu zvyšovania minimálnej mzdy a životnej úrovne, ktorú ľudia musia pociťovať. Avšak, je potrebné myslieť aj na plán stability, pre prípad znižovania tempa až prepadov.

Lacné a populistické šafárenie vo forme sociálnych balíčkov bude musieť vždy  niekto zaplatiť. Preto je vždy základ analyzovať rozsah dopadov. Vlády Fica a Pellegriniho sa mali zamerať aj na túto konkrétnu tému, ak nechceli zničiť budúcim generáciam vyhliadky do budúcnosti. Nezamerali sa.

Čo je však ešte horšie, Smerácke vlády obrali daňových poplatníkov o astronomické sumy. Predražovaním všetkého, čoho sa dalo. 

Významnými piliermi pre stabilitu a budovanie silnejšej ekonomiky v 21. storočí sú napríklad inovácia, výskum a technológia. Tieto tri elementy zahrnuté v jednom sektore majú potenciál vytvorenia solídnych pracovných miest. Jadrom pokroku je budovanie atraktívneho podnikateľského prostredia, v ktorom sa Slovensko dlhé roky pýši kvalitou pracovnej sily. Podotknem, že nie atraktívneho len pre niektorých superboháčov založenom na klientelizme a na ochrane vládnymi špičkami. Tak, ako sme to poznali za vlád Smeru. Neprehliadnuteľné je, že ich kamoši sú astronomicky bohatí.

Pozrime sa na školstvo. Školstvo je jedným z najzákladnejších prvkov pre rozvoj a stabilitu inteligencie pre budúcnosť a preto, riadne investovanie do moderného školstva musí byť neodmysliteľnou prioritou. Ignorácia školstva môže predstavovať len negatívne dopady pre spoločnosť. Vlády zložené Smerom na školstvo za celé roky ich vládnutia kašlali a dnes tento rezort doslovne stagnuje. 

Pokračujem zdravotníctvom. Kvalitné a komplexné zdravotníctvo je dôležité pre podporu a udržiavanie zdravia, prevenciu a zvládanie chorôb, znižovanie zbytočného postihnutia, predčasnej smrti a dosiahnutie rovnosti v zdraví pre všetkých občanov. Nie pre Smerácke vlády, pretože výsledok v súvislosti s týmto rezortom je na zaplakanie. Vyzerá to tak, že posledné vládne špičky vôbec nezaujímalo zdravie občanov.

Doprava je ďaľším problémom. Výstavba diaľnic v dlhoročne neefektívnom režime by sa dal len veľmi ťažko interpretovať pozitívne. Roky sme počúvali, ako sa našej ekonomike darí, tak kde sú tie kilometre dialnic? Takto by som mohol pokračovať ďalej. Pozrime sa na niektoré príklady rozhadzovania peňazí, ktoré mohli byť použité efektívnejšie a pre skutočné potreby ľudí.

Ťahalo sa to s nimi minimálne od roku 2007. 

Príklad 1: kauza Veľký Slavkov v roku, 2007

Išlo o podpísanie zmlúv s pozemkami bývalím námestníkom riaditeľa pozemkového fondu, ktoré mali byť následne predané podnikateľom blízkym vtedajšiemu predsedovi HZDS. Slovensko malo prísť z hruba o 50 miliónov.

Príklad 2: predaj emisií, 2008

Išlo o zmluvu medzi ministerstvom životného prostredia a americkou firmou, kde Slovensko malo predať tejto firme okolo 15 miliónov ton emisných limitov za z hruba 75 miliónov. Bolo poukázané, ale samozrejme nie dokázané, že daňoví poplatníci takto zaplatili okolo 47 miliónov. Skutok sa nestal.

Príklad 3: kauza popolček, 2009

Tu išlo o vývoz a likvidáciu popolčeka a škvary z troch slovenských teplární za 83 miliónov pre konkrétnu firmu, ktorá vyhrala tender. 27 miliónov, čiže o 56 miliónov lacnejšie bola cena, ponúkaná konkurenčnými firmami.

Príklad 4: stomiliónový tender na električky v Košiciach, 2013

Mesto Košice pod vedením Richarda Rašiho zo Smeru obstarávalo v namieru ušitom tendri električky za 96,8 milióna.

A tak plynul čas.

Príklad 6: kauza CT, 2014

Za CT prístroj ktorý stojí 540 000 eur, piešťanská nemocnica zaplatila 1.6 milióna eur. Podľa niektorých zdrojov, firma ktorá vyhrala súťaž, mala mať väzby na niektorých predstaviteľov Smeru. 

Príklad 7: nákup obrnených vozidiel, 2017 

Schválené vládou na cenu 1,2 miliardy. Škoda ktorú daňoví poplatníci zaplatili sa odhaduje na 360 000 000.

Príklad 8: štátne weby, 2015 

Tento kšeft vyšiel na 124 miliónov, ale weby zlyhávali v základných funkciách. Škoda asi 100 000 000.

Slovenskí občania mohli byť svedkami mnoho ďalších káuz napríklad, ako reštrukturalizácia Váhostavu 2014/2015, teta Anka 2015, masér za 3 milióny eur 2016, alebo kauza Baštrnák 2017. Bolo toho viac, no už len z týchto čísel si určite všetci dokážu predstaviť lepšie financovanie nevyhnutných rezortov, ktoré dnes stagnujú.

Smutné, ale reálne je, že Smerácke vlády neponúkli nikdy skutočné plány na to, aby dostali Slovensko k vyšším číslam prosperity a zabespečili ekonomike stabilitu. Ich kamošom áno. Rozkrádanie eurofondov, zdieranie občanov v podobe vysokých daní, nekontrolovateľný klientelizmus, administratívne bariéry a veci podobného charakteru sú veci, ktoré bránili stabilite a musia byť odstránené. Vláda musí byť zaviazaná skutočným úlohám, robiť efektívne rozhodnutia a byť tu pre všetkých, zásadne nie len pre zopár vyvolených. 

Zmena vlády bola nevyhnutnosť, ktorá konečne prišla a formuje nový obraz Slovenska.

Avšak novú vládu čaká veľmi náročná úloha, pretože Smerácke zoskupenia za sebou nechali neskutočný bordel. Verím, že sa Sovensko už čoskoro začne meniť na krajinu kde sa oplatí pracovať, podnikať a žiť.

Viac o korupcii Smeráckych vlád si môžete pozrieť po kliknutí na link nižšie.

https://sulik.sk/wp-content/uploads/2017/12/ficove-korupcne-kauzy-podvody-plytvanie-1.pdf

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.


Už ste čítali?